1897–1970
Olga Deineko studied at the College of technical drawing of Baron Alexander Stieglitz (1916–1918), at the Higher State Artistic and Technical Workshops (VKhUTEMAS) under the guidance of N. N. Kupreyanov and V. A. Favorsky (1919–1923).
Deineko was a member of the Association of revolution poster art workers (1931–1932).
Olga Deineko drew sketches of folk ornaments, costumes and objects of peasant life in Kursk and Orel provinces (1920s, Dmitrov inter-district museum of local history, Kursk province). She also created posters in 1920s–1930s. Deineko wrote several children’s books and drew illustrations for them (in collaboration with her husband N. S. Troshin): How beet became sugar (Moscow, 1927), How cotton became calico (Moscow, 1929), Bread-baking plant No. 3, From rubber to galosh (Moscow, 1930) and others. Deineko took part in design of many magazines.
Since 1932 Deineko drew a lot of watercolor series. The most famous of them was the series Laundresses.
In 1960s Deineko was a scene-designer at the All-Russia Exhibition Centre (VDNKh).
Since 1932 Deineko began to participate in different exhibitions. She exposed her works in the exhibition of poster art 10 years without Lenin on the Leninist way (1934, Moscow); the first exhibition of watercolor painting of Moscow artists (1937, Moscow); the exhibition of graphic art of Moscow artists (1939, Arkhangelsk); the 6th exhibition of the Union of Moscow artists (1939, Moscow); exhibition of drawings and watercolors (together with N. S. Troshin, 1946, Moscow); Moscow regional art exhibition, dedicated to the 30th anniversary of the Soviet power (1947, Moscow); the exhibition of painting, sculpture, graphic and decorative arts of women artists, dedicated to the International Women’s Day the 8th of March (1948, Moscow).
In 2000 the Exhibition of the dynasty: Troshin, Deineko, Troshina-Deineko was held in the gallery Union of creativity and was dedicated to the 90th anniversary of N. S. Troshin.
Works by Olga Deineko are in many museum collections, including the State Tretyakov Gallery and other museums.
Торги «Антиквариума» 28 июля. Краткие итоги
03.08.2018Очередной аукцион #всёпорублю в «Литфонде» принес почти 4,5 млн.руб.
25.07.2018«Русская Эмаль» торжественно закрывает сезон и уходит в отпуск
24.07.2018Краткие итоги сороковых живописных торгов «Кабинета»
16.07.2018Коротко о главном: итоги аукциона 28 июня в «Литфонде»
03.07.2018Торги 27 июня в «Литфонде» для самых терпеливых и настойчивых
03.07.2018Арт-консалтинг
Индивидуальные консультации от опытных искусствоведов по любым вопросам в сфере искусства
Составление Инвестиционного Портфеля
Подбор предметов искусства для инвестирования под любую инвестиционную стратегию
Индивидуальная оценка
Наши эксперты проведут профессиональную оценку вашего предмета искусства, учитывая его состояние, авторство, историю и другие факторы
Проведенных аукционов
Зарегистрированных пользователей на аукционе
Записей в базе
Художников в базе
БЕНУА Николай Александрович (1901–1988) Маски на карнизе. Эскиз фрагмента декорации к спектаклю «Бал-маскарад». 1979 (31,5 × 22,4 см в свету)
сделать ставкуБУРЛЮК Давид Давидович (1882–1967) В саду. Портрет жены. 1930–40-е (61 × 45,7)
сделать ставку[МУХИНА В. И.] Скульптура «Меркуцио (Артист С. Г. Корень в роли Меркуцио в балете С. С. Прокофьева «Ромео и Джульетта»)». Модель 1948. 1949 (41 × 17 × 12 см)
сделать ставку